divendres, 17 de febrer del 2012

La impuntualitat

Estic escrivint això mentre espero per començar una classe d'anglès. Passen 10 minuts de l'hora establerta i aquí no arriba ningú.
Sempre m'he trobat amb aquest problema. En aquest collons de país, sembla que arribar tard és la norma. El que és estrany és arribar a l'hora que toca. No cal ser fastigosament puntual com jo, sempre s'accepten els minuts de gràcia (5? 10?); el problema és quan això es converteix en costum i que sempre toca esperar, els mateixos i als mateixos.
Fixin-se benvolguts lectors que si són assidus de les rutines, notaran que els que arriben tard sempre són els mateixos. De fet són els mateixos i sempre van a la mateixa hora. Arriben tard a l'escola i entren quan tothom ja ha deixat la canalla i surt (és a dir, uns 3-4 minuts tard). Cada dia. Coi, tan difícil és sortir 5 minuts abans de casa i arribar a la mateixa hora que tothom?
També tenim el cas B, el que va a tot drap amb el cotxe perquè arriba tard. Les normes de trànsit poden ser una grandíssima merda, però hi són per complir-les.
Fem números: vaig de tard i haig de fer 80 quilòmetres, tot autovia amb el mateix límit de velocitat. Si vaig a aquesta velocitat màxima tota l'estona (cosa força complicada, per cert), faré el trajecte en 48 minuts. Si li foto una mica més de gas i pujo a 120, guanyaré 8 minuts (torno a dir que és molt complicat mantenir una mitjana clavada); si pitjo més el gas i vaig a 140, hi estaré 34 minuts. Fantàstic! He guanyat 16 minuts. Realment et ve d'un quart d'hora ja? I si et paren els mossos? Quants minuts et tindran allà aturat? Els 300 € que et clavaran valen aquests 16 minuts? I els punts dels nassos. Ai sí, llavors els mossos són uns fills de la gran puta, sí, i és culpa d'ells que hagi arribat tard. Ep, si t'haguessis llevat 15 minuts abans, podries haver fet el trajecte dins la legalitat i els mossos no t'haurien parat, ruc. Marxa 10 minuts abans dels llocs, queda una estona més tard, però no facis esperar a la gent, que n'estem fins els collons d'esperar sempre als mateixos.

Per cert, una foto de la pissarra al final de la classe... encara no entenc què vam explicar per acabar amb això escrit...
PD: si algú s'ha sentit ofès per la situació anterior, deu ser senyal que:

  • ets dels que sempre vas de tard
  • ets un mosso

2 comentaris:

  1. Jo tot el que sigui esperar més de 5 minuts en comptes de ser de gràcia o de cortesia em semblen de desgràcia i de mala educació per part dels que arriben tard.

    Estic totalment d'acord amb tu i no m'he sentit ofesa...

    ResponElimina
  2. Tota la raó, i més especialment quan són sempre els mateixos els que van de tard :-(

    ResponElimina

No pensis gaire, però deixa un comentari!